Upplev d-max

UPPLEV D-MAX

ATT BYGGA STARKT LIGGER I VÅRT LASTBILS-DNA

De längsgående rambalkarna är 14 procent högre och 34 procent bredare med högre andel höghållfast stål, vilket gör konstruktionen till segmentets starkaste plattform. En extra tvärgående balk har adderats och konstruktionen är nu 26 procent mer vridstyv. Samtidigt är drivaxlarna nästan 9 procent grövre och saknar den annars vanligt förekommande kragen som försvagar konstruktionen. Se filmen där vi hissar upp nya D-Max och bland annat visar marknadens kraftigaste ram.

MER SÄKERHET

Vår vision är att erbjuda den säkraste pickupen på marknaden. Autobroms, kollisionsvarnare, adaptiv farthållare, trafikskyltsavläsning och filassistans, för att nämna några av säkerhetssystemen. Alla är standard i nya D-Max. Nya D-Max är dessutom först i klassen med att klara 5 stjärnor i senaste Euro NCAP.

MER STYRKA

Nya D-Max är byggd med den kraftigaste ramen på marknaden. Det gör att den tål tung last och kan köras i besvärlig terräng, samtidigt. De största skivbromsarna och de kraftigaste drivaxlarna är också bra exempel på den trygghet och slitstyrka vi erbjuder. Att bygga starkt ligger i vårt lastbils-DNA.

MER KOMFORT

Den nya fjädringen i D-Max ger mjuk och komfortabel körning både med full last och när du kör helt olastat. Personbilskänslan förstärks ytterligare med en helt ny interiör, 2-zons klimatanläggning och progressiv elektrisk servostyrning.

MER KAPACITET

3,5 ton dragvikt och över 1 ton lastvikt. Lägger du till 240 mm markfrigång och ett vadningsdjup på hela 800 mm är nya D-Max svårslagen. Kapacitet betyder att kunna prestera när det verkligen gäller. Nya D-Max har dessutom klassens lägsta CO2-utsläpp.

NYA D-MAX HAR KLASSENS LÄGSTA CO2-UTSLÄPP

Den vidareutvecklade turbodieselmotorn har för första gången fått AdBlue-teknik för att minska kväveoxidutsläppen. Nya D-Max har dessutom klassens lägsta CO2-utsläpp och EURO 6d-klassning.

HITTA NÄRMSTA ÅTERFÖRSÄLJARE

FÖRSTÄRKT PERSONBILSKÄNSLA

Den nya fjädringen i D-Max ger mjuk och komfortabel körning både med full last och när du kör helt olastat. Personbilskänslan förstärks ytterligare med en helt ny interiör, 2-zons klimatanläggning och progressiv elektrisk servostyrning. Se filmen där vi tittar på insidan av nya D-Max och bland annat testar klassens bekvämaste säten.

D-MAX BLIR FÖRST I KLASSEN MED FULL POTT I EURO NCAP

D-Max sätter ny standard för pickuper när det gäller säkerhet och är den enda pickup som klarar 5 stjärnor i Euro NCAP 2020. Noterbart är också att ingen modell i segmentet tidigare erhållit lika högt betyg för sitt förarassistanssystem.

se hela euro-ncap testet här

 

ECALL - ELEKTRONISKT NÖDANROP

Ett eCall är ett automatiserat larmsamtal. Sensorer i bilen känner av när t.ex. krockkudden utlöses och bilen ringer då upp 112 och skickar med viss data, bland annat bilens GPS-position. Det finns även en knapp i bilen för att manuellt kunna utlösa larmet och på så sätt kontakta till 112, exempelvis om någon i bilen blir sjuk eller om man ser en trafikolycka eller brand.